stormmilla

Alla inlägg under maj 2008

Av Camilla - 31 maj 2008 02:45

Idag fick Nico följa med mig ut. Det är alltid lika kul att se folks blickar och höra deras kommentarer ^^ 

Av Camilla - 24 maj 2008 02:15

Nico och jag åkte med min kompis uppfödare av hennes råtta, till råttutställningen i Kallhäll. Det var ganska segt under dagen så man fick roa sig så gott man kunde. Jag och Johanna kollade mest på råttagilityn, för att lära oss lite mer hur det går till, och titta på vad olika förare gör för fel och så.. Sen var det dags för Nicos bedömning. Jag var jätte nervös som vanligt. xD Potku som domaren hette fick Nico i sina händer och började bedömma honom, det var riktigt kul att få höra kommentarer om att hans svans var så ren och speciellt på en hane sa hon. :) Hon tyckte han var ren och fin och hade underbara ögon. :) Dock har han lyckats bli lite överviktig så jag trodde hon skulle ge honom ett AB p.g.a det, men nej, han fick ett A. :)

När hon var klar med sin bedömning satte jag tillbaka honom i sin transportbur igen, och gick och satte mig brevid Johanna som fortfarande kollade på agillityn. Efter ett tag så ropade Potku upp några råttor som hon ville kolla på igen. Jag och Johanna lyssnade spänt. Trodde inte Nico skulle bli med där men just då, det sista nummret hon ropade upp var Nicos :P
Så jag fick skynda mig till transportburen igen, ta uppp den sömniga råttan och ställa mig i ordningen vi blivit uppropade. Potku började klämma och känna igen på dom råttor hon ropat upp. Sen fick vi gå igen.^^

När alla grupper och klasser var klara var det dags för prisutdelningen.
Jag ropades upp för att Nico blivit Silver pet (vilket jag visste att han skulle bli) Men sen när hon ropade upp seniorerna så sa hon "och bästa senior hane 4:a går till Nico! Jag trodde först inte mina öron, men jo, det var sant ha ha... så jag fick gå fram och hämta hans rosett^^ *applåder* Jag blev alldeles häpen måste jag säga! ^^ trodde inte han skulle placera sig eftersom Potku sa att han hade för mycket mage ^^ men, men så kan det gå. Jag blev jätte stolt över min "lilla" gubbe. :'D
Det måste vara nåt visst med Nico och Potkus relation.. Hon lät han bli Senior 3:a i Hallstavik också förut.. hon måste gilla honom.. kanske hon är lite svag för just roans? ^^

Nico Senior 4:a :D (ursäkta för dom dåliga bilderna)

Av Camilla - 15 maj 2008 14:01

Varför ska det vara så kallt hela tiden?
Jag vill nu bara att det ska bli sommar och sol så man kan ta ut djuren varje dag :P
Idag verkar det som att det är lite varmare iaf än vad det var igår, men mätarn skulle gärna få höja sig några grader till.
Men idag skiner solen iaf så det kanske inte är helt omöjligt att ta ut lite grisar. Ska gå ut och känna lite på balkongen tror jag. ;)

Hoppas ni som läser har det bättre väder hos er än vad jag har. ;)
(lägger in en sommrig bild från förra året på min råtta när han ligger och myser för fulla drag i min famn)

//Kram Melle

Av Camilla - 8 maj 2008 23:27

Idag har grisarna fått nystädat i burarna, oj vad mycket popcornskuttande det blev. Jag tog fram videokameran för att dokumentera tillfället, men såklart så slutar dom precis då :/ Men lite skuttande fick jag nog med på filmen, men har inte kollat på den än så jag vet inte :P
Sen tog jag en väska och packade ner lite hus och gömmslen och en vattenflaska. Så stoppade jag ner Tweeny och Ådi i min lilla transport. Önskar jag hade duvtransporten som jag har ringt på men människan svarar ju inte... :( hoppas på bättre lycka i morgon.
Men iaf, sen tog jag deras burgaller som dom har till sin 100*50 bur och gick ut, och försökte hitta en lämplig plats att slå sig ner på. :)
Jag började packa upp sakerna och gjorde det mysigt för marsvinen, då kommer två tjejer gående 6 och 7 år och frågar om dom får klappa.
Javisst säger jag om ni är försiktiga! Så tjejerna som hette Molly och Sofie satte sig ner vid oss och började klappa och frågade sen om dom fick hålla i dom. Ok sa jag och hjälpte dom att få ett varsitt marsvin i knät.
Så frågade dom  sen om jag hade fler djur och då berättade jag att jag har 2 marsvin till, 4 råttor och 3 katter. åhh har du två till utbrast dom. :)
Japp sa jag. Ska jag hämta dom? Ja det ville dom. så dom fick vakta Tweeny och Ådi medans jag sprang upp och hämtade Ludde och Curry. Då fick jag ta med min hamsterhage också, så att dom kunde vara nånstans.
Så satt vi och pratade och kelade med dom. Sofie berättade att dom också hade marsvin och att dom fått dom idag.
Så ja, det var ju trevligt. :)
Sen började det bli lite kallare så flickorna gick hem och jag plockade ihop marsvinen och grejerna och så gick vi in till oss igen.
Det blev en mysig dag. Ska nog ta ut dom i morgon igen om det blir fint väder, man kan ju alltid hoppas på det iaf. :D

//Melle och grisarna :)

Av Camilla - 6 maj 2008 18:13

Namn: "Sunseas" Kornelius "Tweeny"
Kön: Hane.
Uppfödare: Marica (väntar på att få bli reggad uppfödare. då kommer prefixet bli Sunseas) '',
Ras: Sheltie.
Färg: White/Black/Golden
Född: 8 November 07
Övrigt: Han är en mysig kille som gärna ligger och myser i knät en stund.

Av Camilla - 6 maj 2008 17:54

Namn: Luneas Öivind "Ludde"
Kön: Hane.
Uppfödare: Sophie (SMF 369 Luneas)
Ras: American Crested
Färg: Buff
Född: 29 Oktober 07
Övrigt: Han är en ganska envis och bestämd kille, men väldigt söt och slickas gärna på händerna. Och så är han en väldigt kurrig gris.  
Hoppas på att få ställa ut honom på SM i Eskilstuna i Juli tillsammans med dom andra. :)

Av Camilla - 6 maj 2008 17:50

Namn: Luneas Calvin "Curry"
Kön: Hane
Uppfödare: Sophie (SMF 369 Luneas)
Ras: Self
Färg: Buff:
Född: 27 Februari 08
Övrigt: Liten kille som är hur söt och underbart mysig som helst, minstingen i min marsvinsflock.

Bild: Sophie Eberhorn. (Currys uppfödare)

Av Camilla - 6 maj 2008 17:39

Namn: Beatniks Ådd Sångsvan. "Ådi"
Kön: Hane.
Uppfödare: SMF 320 Beatniks.
Ras: Nonself
Färg: black magpie.

Född: 25 Januari 06
Övrigt: Han är en väldigt mysig kille som gillar att slickas på händerna och
sträcka ut sig i famnen när man kliar honom på ett visst ställe bakom öronen.
Och så är han en riktig gurkälskande gris. :)

Presentation


Camilla, 24 år. Bor 7 mil norr om sthlm.
Gillar att fotografera, vara med mina djur och kompisar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards