stormmilla

Alla inlägg under september 2008

Av Camilla - 6 september 2008 01:53

Idag var det utställning i Kalläll. Nico gjordes i ordning med bad kvällen innan och nu är han så ren och fin han bara kan bli! :)
Sen hade jag packat alla grejer och så kvällen innan så jag inte skulle behöva tänka på det på morognen. Denna gång skulle jag ta mig kommunalt till Kallhäll och jag blir verkligen nervös när jag ska åka nån stans själv som för mig är okänt, men som tur var hade jag ju iaf varit i kallhäll förut, så jag visste ju iaf vart jag skulle och så när jag väl kom fram.

När jag hoppade av tåget såg jag en annan kompis som gick framför mig. Jag gick i kapp henne och så gjorde vi sällskap upp till utställningeslokalen. När vi kom in var friskkontrollen i fullgång, så det var bara att ta fram sin "lilla" råtta och kolla så han var frisk. Nico kom igenom utan problem och så började utställningen sakta komma igång. Jag hade anmält Nico till både pet klass 1 och 2. Så det är alltså två klasser med olika domare. Nico var sist i båda klasserna såg jag i utställningskatalogen och tydligen var han den äldsta råttan i båda klasserna med, det var nog därför han var sist. Sen blev det iaf Nicos tur i pet klass 1. Det var en finsk ung tjej. Hon fick Nico i sin hand och började bedömma honom.
Potku var hennes sekriterare så hon pratade finska genom hela bedömmningen så jag fattade såklart ingenting. :P

Sen fick Nico sova en bra stund i transportburen tills det var dags att gå upp igen för nästa domar bedömmning. Denna domare var också finsk, med Paula som sekriterare. Så blev Nico bedömd igen. Sen var det bara att vänta på att alla skulle bli klara så dom kunde ha prisutdelning. Men innan prisutdelningen så ropar domarna upp dom råttor som dom vill ta sig en titt på igen. Nico ropades upp för båda domarna så domarna tittade tillsammans på honom.

Sen var det dags för den efterlängtade prisutdelningen, jag hade inga höga förhoppningar på att Nico skull placera sig. Jag trodde att han kanske skulle bli som bäst Senior 4:a. Sen började domarna ropa upp namnen på råttorna. Nico skulle få sin Guld Pet rosett, det visste jag, så Nicos namn ropades och jag gick fram och hämtade hans rosett. Sen fortsatte dom.. senior 4... senior 3... senior 2... och plötsligt så hör jag Nicos namn ropas upp som Senior 1:a! Jag trodde knappt mina öron, ha ha blev nästan gråtfärdig :'D Så fick jag gå fram och hämta ännu en rosett, men denna visste jag inte om.
:P
 Sen kom pet klass 2 domaren och rabblade upp samma sak Juniorer och Seniorer och hör och häpna Nicos namn ropas upp igen! Som Senior 1:a! Wow! snacka om att jag var stolt över min grabb!
Jag trodde aldrig att det skulle gå så bra för honom. :'D Nu satsar vi på att han ska få två A-Pris till så blir han Grand Pet! :)
Det skulle inte sitta helt fel innan pansioneringen från utställningarna kommer. Lilla gubben är inte så ung längre.. han blir två år 8 januari 09.
//Camilla
Nicos rosetter från hans utställningskarriär. :)

Presentation


Camilla, 24 år. Bor 7 mil norr om sthlm.
Gillar att fotografera, vara med mina djur och kompisar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards