stormmilla

Alla inlägg under februari 2009

Av Camilla - 18 februari 2009 23:12

Min syrra ringde till mig ikväll. (hon är i Tyskland och arbetar med hästar, men nu ska hon flytta hit igen) Hon sa att hon ska få hyra ett hus av en bekant till henne och frågade då mig om jag vill flytta dit med henne eftersom hon inte annars skulle klara hyran på huset, så då kom hon att tänka på mig som fortfarande bor hemma hos mamma.
Att om vi delar på kostnaden så kostar det ju inte lika mycket för henne att bo där och jag får samtidigt flytta hemifrån och riktigt börja vuxenlivet på allvar!
Visst det låter toppen, men det är så mycket som spelar in!
Just nu är jag dessutom sjukskriven och lever på min aktivitetsersättning och min mamma. Jag vet inte om jag skulle klara hyran och allt som hör till!
Sen måste jag ju dessutom kunna försörja mina djur med det dom behöver, vilket kan bli tajt eftersom min ekonomi inte är så stor! I dagsläget har jag endå min mamma att stötta mig emot när det tryter i plånboken ibland. Men kan ju inte leva på henne resten av mitt liv. :/
Ska försöka att kolla upp med försäkringskassan hur mycket jag skulle få ut av ett bostadsbidrag och om jag ens kan få nåt sånt.

Om inte så kommer jag nog få tacka nej iaf till erbjudandet då jag har alldelles för svag ekonomi för att klara mig utan det bidraget. Hade jag inte haft djur så hade jag kanske klarat mig, eller ska jag säga marsvin? det är tyvärr dom som suger mig på mest pengar... Grönsaker som är svindyra, spånbalar som kostar, hus och inredning etc.. Råttorna får gratis mat från min mammas jobb varje dag så den kostar ju inte mig nåt, och i voljären kan jag ha tidningspapper på golvet eftersom dom aldrig är där nere typ. och inredning kan man lätt fixa med billiga loppis korgar och fleece filtar som man klipper hängmattor av. Nu vill jag ju absolut inte skylla på att marsvinen är sånna, jag visste ju det såklart när jag köpte dom att dom skulle bli dyra i drift osv.. så jag klagar inte säger bara fakta.
Men råttorna är mycket billigare att ha som husdjur, även om dom är många.^^

så jao, men flyttar jag som ska djuren självklart med, det finns inget att disskutera i den saken! Så isåfall måste jag få ihop det på ett eller annat sätt. :/

Jag tänker själv i frågorna "tänk´om vi börjar bråka?" eller om jag inte klarar min ekonomi, eller vad som helst!

Fördelarna som jag kan se är:

- Stort hus, mycket plats för djuren
- Nära till ett stall och hästar^^
- Egen tomt
- privilegiet att få flytta hemifrån
- Slippa bo själv den första tiden
- känner sig mer vuxen

Nackdelar:

- en bit att åka till närmsta kompis
- dålig ekonomi
- inget snabbt internet
- måste åka buss till närmsta affär eller moped på sommaren (har inget körkort)
- om vi börjar bråka
- leva väldigt snålt
- kanske sälja djur? (kommer inte på fråga! enligt mig!)
- vill ta med katten, går det?

Jag måste bestämma detta senast på söndag! :O hur ska jag kunna det?
Hjälp mig! :'( Världens chans men ändå inte! usch vad svårt val! :S 
-

Av Camilla - 7 februari 2009 17:33

Alltså nu är jag sur på mina marsvin (får man va det?) Sen jag introducerade Love medTweeny och Ådi så har dom hållt på och hacka tänder och så hela tiden.. Jag tänkte såklart jag särar inte på dom förrens dom gör sår på varandra.. och vad hittade jag i går då, jo, SÅR!
Suck... varför ska mina marsvin vara så dumma mot varandra? Ådi hade flera små sår på kroppen och ett jätte hack i örat. :O Tweeny hade också sår, ett på kroppen och ett litet på kinden, men Love hittade jag inga sår på, så det var ju skönt iaf, däremot har han tydligen fått munsvamp, :S behandlar det just nu med Pevaryl..
Just nu känns det verkligen som en oturs månad mellan mina djur. :'( Varför kan dom inte vara kompisar istället?
Nu har jag satt Love med Ludde och Calvin istället så får vi se hur det går... Badade alla grisarna också för säkerhets skull så dom skulle lukta lika och så bytte jag dessutom så dom går i den översta buren.
Badade Tweeny och Ådi också i hopp om att dom två ska finna vänskapen igen och kunna gå tillsammans.. men nu verkar det som att jag kan inte introducera någon till dom två, dom blir bara sura.. :(

Så nu hoppas jag verkligen starkt på att Ludde, Love och Calvin funkar ihop  och Tweeny och Ådi så jag inte måste sära på dom. Som tur är, är lilla Snow påväg hit i Mars så ifall jag måste sära på dom så får alla en kompis att vara med iaf. Men får se hur jag ska dela upp dom då, det återstår att se.

Presentation


Camilla, 24 år. Bor 7 mil norr om sthlm.
Gillar att fotografera, vara med mina djur och kompisar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards