stormmilla

Alla inlägg under september 2009

Av Camilla - 25 september 2009 17:26

Idag var vi med Nico till veterinären. Hans kropp orkade inte mer...
Han var bakbenssvag med en tumör på ena bakbenet och dålig andning så idag bestämde vi oss för att killen skulle få somna in. :'(
Jag hade en han flock på fyra hanar en efter en gick dom ifrån mig, men Nico har levt allra längst utav dom, han blev hela 2 år och 9 månader och 2 veckor.. Men idag beslöt vi oss för att det var dags för honom att få komma tillbaka till sina kompisar i himlen.
Nico var en väldigt speciell råtta, visade verkligen vad han ville och var envis och kämpade på ända in till slutet.. Hos veterinären så hade han promt bestämt sig för att han skulle komma ur transportburen själv.. beslutet kändes extra jobbigt eftersom han fortfarande var pigg med gnistan i ögonen, men det var tyvärr hans kropp som sa ifrån.


Kommer verkligen att sakna dig älskling.. sov så gott och hälsa Hippa, Musse och Callisto från mig..
Älskar dig!


http://www.youtube.com/watch?v=KtSwYE2_heE Crying or Very sad



Av Camilla - 8 september 2009 17:42

Om c:a e vecka kommer mina två råtthanar och min råtthona! Det kommer kännas konstigt att ha råtthanar igen då jag nu bara har haft honor ett bra tag. Men det ska bli jätte kul! :)

Då kan jag kanske snart börja min råttuppfödning och ta min första egna kull! Det ska bli så kul.

Igår gjorde jag ett ordentligt råttfynd. Jag kikade på blocket och såg en fin stor voljär till salu, för bara 500kr! :O

Jag slog till direkt och köpte den. Ännu har inte tjejerna flyttat in, men jag tänker att det kanske är lika bra att vänta tills lilla Ida kommer (Florida) Så får alla tjejerna upptäcka det nya tillsammans och dessutom introduceras med den lilla bebisen.

Hanarna kommer få Hornbach voljären eftersom dom inte är lika många som tjejerna. Dom är ju bara två och tjejerna är 10 då. :P

Men det blir nog bra, får hoppas på det bästa helt enkelt och hoppas att alla går bra ihop med varandra. :)

Här är söta Ida (Florida)

Kommer från Cosmonita. :)

Foto: Cosmonita



Här är Nevada från Cosmonita. :)

Foto: Cosmonita

Presentation


Camilla, 24 år. Bor 7 mil norr om sthlm.
Gillar att fotografera, vara med mina djur och kompisar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards