stormmilla

Alla inlägg under mars 2010

Av Camilla - 31 mars 2010 16:00

Min SB-600 har nu kommit! Oj vad snabbt leveransen gick! Jag blev nästan paff när jag fick sms avin.   
Nu ska jag fota med den så mycket jag bara kan för att lära mig den utan och innan. ;)
Jätte roligt med lite mer utrustning till kameran!  

  Typiskt Cyberphoto att bjuda sina kunder på godis.   


 
 

Av Camilla - 30 mars 2010 12:33

Idag är jag faktiskt glad, kan du gissa varför?
Ne tänkte vel det. Jo för igår så beställde jag hem en extern blixt till min kamera! Det blev en Nikon SB600. Inte den dyraste, men inte den billigaste heller så jag hoppas att jag ska bli nöjd med den.  

Nu längtar jag bara så mycket tills den kommer, då ska jag försöka sätta mig in i hur en etern blixt fungerar också, men det ska bara bli roligt!


Jag märker att jag är väldigt dålig på att sätta in bilder på min blogg, skäms på mig, jag har ju trots allt sagt att det ska vara en fotoblogg också. Aja kan bomba lite bilder i detta glada inlägg då.
 
Tagen med Nikon D60 och Tamron 90mm

Tagen med Nikon D60 och Nikkor 18-55

Av Camilla - 29 mars 2010 14:38

Ja så känner jag just nu! Alla som ser mig tror att allt är så bra, men innerst inne vill jag bara skrika, jag vill bort från allting!
Jag vill flytta till eget boende för det första för att slippa den här kvävande känslan som jag känner just nu varje dag av min syster och hennes sätt att behandla mig!  

Jag vill få ett aktivare och hälsosammare liv, jag vill bli en framgångsrik fotograf, jag vill skaffa en livs kompis i form av en hund, jag vill må bra, jag vill känna mig viktig, jag vill så mycket att alla känslor bara svämmar över och får mig må skit dåligt rent ut sagt!  
Ja, det blir mycket gnäll inlägg på min blogg, jag hoppas att det någon gång ska bli glada livfulla inlägg också, men eftersom jag känner som jag gör just nu så blir det bara massa jobbiga känslor.

Varför ska livet vara så jobbigt för vissa och lätt och bra för andra? 
Jag vill också höra till dom senaste orden i den meningen.
Men just nu känns allting bara svart och jobbigt. Jag vill inte ens gå upp på mornarna för det finns inget att se fram emot eller att jag vill vakna.

Jag vill bara ligga i min säng och bara sova bort mitt liv så känns det.

Jag behöver ett lyft, någon som kan hjälpa mig, någon att prata med.
Det tyckte visst försäkringskassan också så nu den 6 april har jag tid hos en kurator.

Jag hoppas verkligen att han ska kunna hjälpa mig att komma ur min deperiton och låga tankar om mig själv och mitt liv. Jag ropar just nu efter HJÄLP!  
Men ingen i min familj förstår hur jag mår, dom tror att allt är som vanligt och allt är toppen. ha! Öppna ögonen och titta nogrannare!

När jag berättade för min pappa att jag skulle börja gå hos en kurator så blev han förvånad och frågade varför? Jag blev nästan arg inombords, för det där svaret stack till i hjärtat på mig! Även om jag otaliga gånger har berättat för honom hur jag mår och liknande så fattar han inte att jag behöver hjälp. Jag fattar inte, hur kan han vara så blind?  

Aja jag får som sagt hoppas att saker och ting kommer att lösa sig för mig...

//Kram Camilla

Av Camilla - 12 mars 2010 19:16

  Över redigerad solnedgång.    

Av Camilla - 12 mars 2010 01:48

Untitled from Camilla Sten on Vimeo.

Mina älskade busfrön. När jag filmade detta så bodde jag fortfarande i lägenheten hos mamma. ^^,

Mina söta råttor! from Camilla Sten on Vimeo.


Av Camilla - 11 mars 2010 23:16
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Camilla - 11 mars 2010 00:09

Nu är jag helt slut! Tanken jag hade idag var att städa tre råttburar men istället satte jag igång med storstädning utav råttrummet! Jag sopade, moppade av golvet och möblerade om i rummet.  Jag är en sån person som gärna vill ha det lite annorlunda då och då precis som råttorna.
Dessutom har jag märkt att mina små pälsmonster till tjejer har hittat ett fint gnag ställe, nämligen uppe i snedtaket som är gjort av trä. Så jag blev tvungen att flytta på deras bur till andra sidan rummet där det inte är snedtak. Så jag hoppas nu att dom låter bli tapeterna! Såg nämligen lite smakprov på tapeten också.

Men ja, jag han städa tjejernas voljär medans dom roade sig med att klättra på killarnas bur.


Från början var det tänkt att jag skulle städa alla burarna men tänkte sen att dom små nytillskotten kommer ju på söndag så då kan jag lika gärna vänta lite med deras bur så länge. Så får jag stor rengöra den sen när bebisarna ska flytta in till dom.
Så idag har det varit riktig stor rengöring av både burar och rummet dom bor i.
  

Av Camilla - 10 mars 2010 15:09

Jao, nu ska jag ägna mig några timmar åt att städa rent i burarna.
Jag vet iaf några som kommer bli glada

Vilka tror ni?   

Presentation


Camilla, 24 år. Bor 7 mil norr om sthlm.
Gillar att fotografera, vara med mina djur och kompisar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards