stormmilla

Alla inlägg under maj 2009

Av Camilla - 31 maj 2009 01:09

Äntligen har Linda (Absinthe) satt in fler bilder på sötnosarna.
Jag längtar såå efter dom! :D
Fler bilder på dom kommer när som helst. håll ut! :P(Eller är det mig själv jag säger så till) :P

Av Camilla - 20 maj 2009 02:41

Idag har jag städat råttbur och filmat lite busiga råttor som sprang runt som tokar och lekte i min säng. ^^
Dom älskar att brottas med handen. Då får dom sånna härliga popcornskutt så det spritter i dom! Det är så härligt att se. :D
Älskar verkligen råttor, och vill bara ha fler och fler. :P
Tanken är faktiskt, att någon gång i framtiden så ska jag bli råttuppfödare. :)
Får se om dom här två dumbo tjejerna kanske lämpar sig i avel? :)
Har redan iaf pratat med Linda om det och hon sa att det skulle vara ok att avla på dom beroende på hur dom utvecklar sig i temperamentet såklart och att hon får vara med i avelsplanerna. Vilket är mycket förståeligt. :)
Det skulle verkligen vara kul och en härlig känsla att få ta sin första egna kull!
Men såklart ska det vara noga planerat med bra föreldrar, så att chansen ökar betydligt att det blir fina och framförallt snälla och friska bebisar! :)
Men det är som sagt ev. framtid det.^^,

Nu får ni njuta av ännu en video på mina älskade töser. :D
Jag njöt iaf när jag filmade dom små underbaringarna! ^^,

Mina söta råttor! from Camilla Sten on Vimeo.
Av Camilla - 19 maj 2009 01:36

För första gången i mitt liv ska jag få hem två uber söta dumbo bebisar!
På onsdag är dom tre veckor. Det är två systrar från Linda (Absinth) längtar verkligen så mycket tills jag själv får hålla dom i mina händer!
Dom är leverans klara 3 juni. Då är dom 5 veckor. Tills dess får jag försöka att stilla min längtan med dom söta bilderna som linda tar på dom. ^^,

Av Camilla - 17 maj 2009 01:28

Äntligen fick jag ta ut marsvinen för vädret. I vanliga fall brukar det antingen vara för kallt eller blåsigt, men denna dag var bara perfekt.
Marsvinen stor trivdes även om Snow och Love var lite rädda, dom har ju aldrig varit ute i hela sitt liv! Så jo, det är förståeligt. Men som vanligt samlades det en skock med ungar runt marsvinshagen.. Tyvärr var vissa väldigt tjatiga! "får vi jag klappa" -Nej! Dom är rädda eftersom dom inte är vana vid att gå ute. "ok" Men ne dom accepterade inte ett nej, dom fortsatte tjata efter en stund igen. -.-' *suck*
Tur att man ska flytta till ett hus nu, då kommer jag iaf få vara ifred med dom. :)
Aja, här är lite bilder som jag fotade då dom var ute. ^^,

Av Camilla - 7 maj 2009 18:31

Eftersom vi hade en tråd på råttor ifokus "visa dina råttor LIVE!" så filmade jag mina råttor, så jag kan ju lika gärna visa videon här med. ;)

Av Camilla - 7 maj 2009 17:52

Nu har jag gjort det igen! halkat efter i att uppdatera denna blogg, det ber jag om ursäkt för.

Flytten närmar sig iaf med stormsteg, man får såklart många frågor som poppar upp i hjärnan. Kommer det här bli bra? kommer jag klara ekonomin? osv..
Men men jag får försöka se frammåt och tänka posetivt.^^,

Annars har det vel inte hänt så överdrivet mycket sen sist jag skrev.
Har anmält alla mina 6 rått tjejer till utställningen Stora Vår! Det ska bli jätte kul och intressant eftersom jag aldrig ställt så många råttor på en gång förut. :P Men jag har en väninna som ska följa med mig och en kompis som kommer vänta på mig där borta så båda kommer hjälpa mig med tjejerna så det kommer nog gå prima det.^^

På söndag ska jag gå på en agility kurs i hallstavik. Kommer bli jätte kul och bra så man får slipa på sin taktik lite och så, eftersom jag aldrigtävlat i agility. Men nu på Stora Vår så har jag faktiskt anmält Sipa, Tilda och Fickan till agilityn så det kommer bli både roligt och läskigt samtidigt:P

Hos marsvinen är jag tyvärr lite fundersam på om Love och Snow går ihop. Love jagar Snow lite då och då, och Snow har även blivit biten i örat utav Love så jag är väldigt förvirrad på hur jag ska göra. Alternativet är vel att jag sätter Tweeny med Love och Snow med Ådi t.ex Men om nu inte dom funkar heller så kanske Ådi och Tweeny inte vill gå tillsammans sen heller och då får jag verkligen problem!
*suck* Än så länge går Snow och Love tillsammans i buren högst upp. Ludde och Calvin är inte hemma just nu för dom är utlånade till en väninna som haft marsvin förut, och funderar nu på att skaffamarsvin igen, därför fick hon låna Ludde och Calvin för att få känna på hur det är att ha marsvin igen så hon inte ångrar sig efter någon månad eller så. Vi har ännu inte kommit överräns om hur länge dom ska vara hos henne, men lite bra är det ändå för min del att dom är där, för då får Love och Snow en hel bokhylla för sig själva, annars brukar den bli avdelad eftersom inte alla mina pojkar kan gå tillsammans.

Hade jag vetat att jag skulle skaffa många marsvin så hade jag skaffat honor från början. :( Vet att honor inte alltid kommer överräns heller, men dom gör det iafmycket oftare än vad t.ex tre hanar gör. Jag har licksom sex hanar!. :/ men men ja, får se hur det blir...

Presentation


Camilla, 24 år. Bor 7 mil norr om sthlm.
Gillar att fotografera, vara med mina djur och kompisar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards