stormmilla

Alla inlägg under mars 2009

Av Camilla - 26 mars 2009 13:40

Tänkte visa lite bilder på söt killen från kallhällutställningen som vi var på.
Och måste såklart säga att han är ett helt underbart sött litet marsvin!^^,
Han kan nog bli en fin petstjärna när han vuxit till sig lite mer i kroppen. :)

Av Camilla - 20 mars 2009 00:31

Idag kom sms aviseringen att mitt paket kommit in till mitt hämtställe! Nämligen paketet med mitt nya objektiv! :D
Är så glad, och hoppas jag kommer bli nöjd med det, även om jag vet att den har sina brister tyvärr.. så som t.ex långsam AF inte så ljus starkt, AF låter högt vid fokuseringen osv.. men jag tror eller hoppas iaf att jag kommer bli nöjd med det, då det är det ända objketiv jag nu har förutom det tråkiga kitobjektivet där man inte kan zooma in långt alls med. :/
Men med detta ska jag både kunna zooma in hyfsat långt och ta macro bilder med. (fusk macro) Får utvärdera det bättre sen när jag använt det lite mer.^^

Det är alltså ett: Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

(Bilden lånad från google)

Av Camilla - 20 mars 2009 00:16

Snart är dagen här då mitt sista marsvin anländer hit till flocken! :D
Han blir mitt sjätte marsvin och där drar jag gränsen. pga att jag har inte plats för fler, ekonomin ska räcka till dom djur jag har t.ex för utförutsägbara veterinär räkningar m.m Så det blir bara denna lilla kille som blir den sista grisen.

Starlight´s Soft As Snow heter han och är ljuvligt söt!
Golden satincrested! Min favorit ras. (A)
Det som är synd är att han har ett pälsriktningsfel alltså en charmig liten extra virvel mitt på rumpan ha ha..! så jag kan inte ställa ut honom i rasklass.. men spelar roll, jag har ju endå typ bara pettar här hemma iaf så vad gör det med en till? ^^,
Den enda gris jag kan ställa i ras är Sweet Dream´s Prince of Love, men han har fortfarande för mjuk päls så det skulle nog inte gå så bra för honom iaf.
Och Tweeny kan jag ju ställa i klippt långhår. :)
Men iaf så kommer han hit till mig på lördag på kallhäll utställningen. :D
Ska dessutom ställa ut honom då i petten så vi får se hur det går för honom.

Nu får ni njuta av lite sötis bilder på honom. ^^


Alla bilder är fotade av Anna (Starlight´s)

Av Camilla - 18 mars 2009 15:33

Nu ska jag gå ut i den fina vårsolen och fota lite, får se om jag kommer hem med någon fin bild iaf. :P

Hej då så länge. :)

Av Camilla - 18 mars 2009 01:36

En söt skalbagge som fanns i en blomrabatt. :P

Kamera: Nikon D60 + nikkor 18-55

Av Camilla - 18 mars 2009 01:14

Idag fotade jag typ hela dagen. Motiven blev dagis ungar, lite grenar, vårtecken. mm. :P

Här bjuder jag på en kvist med en hängande droppe.

Photoshop: Har bara beskurit den och lagt på lite skärpa och en logga.

Av Camilla - 17 mars 2009 23:19

Jag har bestämt mig nu att för istället att öppna en ny blogg och göra om allting så har jag nu bestämt mig för att ha denna blogg som en fotoblogg.

Så nu har jag gjort några nya kategorier där jag kommer sätta in några av mina finaste foton och samtidigt lite vardagsbilder ibland.

Kategorierna är då:

Djur - bilder: där sätter jag bara in bilder på olika djur.
Natur - bilder: Allt från lanskap till annat som har med naturen att göra kommer sättas in här.
Macro - bilder: Närbilder på saker som jag fotat väldigt nära kommer vara här.
Okategoriserade - bilder: Här sätts bilder som jag har någon kategori till som passar dom bilderna.

Så njut nu av mina bilder och kommentra jättegärna dom och ge mig konstruktiv kritik på bilderna så jag kan utvecklas som fotograf! :D

//Camilla

Av Camilla - 14 mars 2009 23:43

Idag har jag varit på SRS årsmöte och en liten råttutställning efter det.
Min dag började kl 5 i morse, så jag är så lagom trött nu ska snart gå och sova.^^
Men iaf, när jag kom in i lokalen var det inte många människor där, man började gensat fundera om det blir nåt möte. :P
Men till slut droppade det in lite fler människor och råttor så allt satte igång efter en liten stund. Årsmötet tycker jag var ganska tråkigt, men å andra sidan så är jag inte intresserad av att vara med på sådana här möten, förstår mig inte på alla begrepp som motioner, suppleant, ledamot osv.. vet knappt vad dom gör för nåt. :P
Så mötet höll på och vi pratade en massa och röstade i olika frågor.

Efter mötet var slut så började den lilla utställningen på c:a 10 råttor. några var förstås strukna, tror det var 15 råttor som var anmälda från början, jag t.ex blev tvungen att stryka min gammelgubbe Nico eftersom han har blivit bakbens svag. :'( Hade han dessutom fått ett A idag så hade han blivit Grand Pet! fatta vad surt. >:( Men aja han har iaf tagit titeln Guld Pet så jag är endå glad över min gubbe. Rosetter är inte allt man ska sträva efter på en utställning.^^ Jag blir mycket glad för en bra bedömmning t.ex
Nico fick iaf ett diplom för att han samlat in poäng när han varit på alla utställningar så han hade 116 poäng och kom på en andra plats av Pet 10 i topp 2008! Det var väldigt roligt! :D
Sen ställde jag ut Pixie iaf, min minsta lilla busing i flocken på bara 2 månader och 2 veckor. Eftersom det inte var så många råttor så tävlade hon bara mot två andra hon juniorer. Men hon blev Bästa junior hona 1 + Bästa Pet! Så det kändes ändå som en lyckad utställning för mig.^^ Är väldigt stolt över min lilla bebis! :D
Nu är vi trötta både jag och råttorna så nu är det läggdags.
Godnatt alla!
//Camilla

Presentation


Camilla, 24 år. Bor 7 mil norr om sthlm.
Gillar att fotografera, vara med mina djur och kompisar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards